Wednesday, June 6, 2012

Peramu lagi....






...kembali semula ke Peramu, Kuantan untuk majlis nikah dan sanding adik ipar...couple of post before ada cerita pasal dia bertunang kan...so yang ni walimah dia....so aku mcm biasa bidan terjun...tp kali ni takde kena mengena dgn menikahkan orang...tp since father in law tak sihat, dan tak dpt bersama ke sana, sbg son in law yang bertanggungjawab (hehe....), aku ambik inisiati untuk capture saat2 pernikahan anak dia yang bongsu tu supaya dpt jugak dia tgk mcm mana rupanya majlis tu....(mmg rasa cm x syok sbb last time masa tunang, dad in law follow skali).....hepi la jugak dia bila dpt tgk serba sikit gamba dr majlis tuh....(anyway, siaran secara lansung pun ada kitaorang buat courtesy dari Skype...hehe)..

so majlis mmg sempoi and simple..serius, mmg simple dan straight to the point...there's no beating aroud the bushes.....since kitorang dah sampai awal, maka menunggu la kitorang smp tok kadi tiba....






..aku tgk muka adik ipar aku pun mcm dah tak senang duduk, maklum la dlm dah berdebar2, kalo bole nk cepat je settle....aku ingat ada jugak la circa 1/2jam menunggu..




...masa nak suruh dia senyum sket untuk pose manja pun, mcm dah x keruan je muka senyum paksa...hehe, biasa la tu...jitters..




...anyway, tak lama lepas tu, agaknya tuan rumah pun mcm da rasa, tok kadi ni pun mmg da agak lambat dr biasa....so courtesy diaorang untuk apologise bagi pihak tok kadi......kitorang no hal....hehe...






...dan xlama lepas tuh......betul ke ape yang aku tgk ni???....tok kadi??  abg ipar aku siap gelak lg...




.....stylo gile tok kadi ni.......haha......

..apalagi, masuk je rumah, terus je bg salam & ajar cara nak lafaz nikah kat adik ipar aku ni....aku ingat, ni mau kena khutbah panjang ni sambil kena test ilmu di dada...maklum la, old timer la katakan...










..so orang lain pun khusyuk la dgr apa dia nak kata......sambil dia mintak nama, borang, ajar itu ini sket....so adik ipar aku pun repeat la balik lafaz nikah tu......




...yang aku tau lepas tu tgk diaorang dah dlm position handshake......aik?? nak start dah ke, sonang betul.....so sekali jalan....pengantin pun lafaz terang dan meyakinkan dgn gaya amat yakin......setel!.....Aminnn.....




.....so tinggal le urusan2 lainnye...mcm sign borang pengantin lelaki...perempuan.....






Alhamdulillah.....ringkas dan mudah........tamat sudah zaman bujang adik ipar aku...and yang last skali berumah tangga.....lepas ni tinggal tambahkan cucu fama in law je....hehe....







...tamat sudah untuk hari penting....next, hari sanding plak.....tbc....










No comments:

Post a Comment

LinkWithin

.