Friday, May 6, 2011

Nur Humairah...4years back..and Happy Mother's Day



As salam...tetiba ringan lak tgn nk update something arinie.wpun rasa agak janggal..psl dh lama xtaip something utk blog nie.hubby lak yg tgh bersemangat waja,hehhee...kemon yang..u can do it!!..heehehe.Wpun benarnya dh lewat sbulan dr tarikh keramat itu..tp aku rasa terpanggil utk update tentang tarikh 05.04.2007 hari Khamis tepat jam 3.40am..4tahun yang lalu..
Tarikh ini lah yg telah merubah hidup aku dan hubby selama lamanya,hehehe...dr hanya bergelar suami dan isteri..dah upgrade jadik 'mama dan papa'..dek kerna sorang budak 'cebol' yg bernama Nur Humairah Heidy...
Pengalaman pertama itu mmg mengajar aku erti kesabaran, keimanan, kecekalan hati seorang ibu yg ingin melahirkan seorang lagi umat manusia di muka bumi nie,fuhhh...patutla Allah beri pahala yg sgt2 berganda2 pada para ibu yg telah melahirkan anak2 mereka..(emak,thank u so much...)...dan utk kaum ibu sumer...gud job guys!..and "Selamat Hari Ibu"..
pada kaum
bapa@suami..tolonglah hargai pengorbanan isteri anda sumer yg mengandungkan dan melahirkan zuriat2 anda sampai bila2.drpd isteri anda sumer slim melim..smpi menten slim2 gak,heheheh..kerna,tanpa isteri anda..anda xakan bergelar seorang 'BAPA'..dan begitulah juga sebaliknya..
Nak share satu cerita kenalan aku..satu ari tu birthday anak dia...tetiba hubby dia tanya 'U nk present apa?"..kawan aku blur.blank.lost.etc..naper tanya dia lak..bukan besday dia pun.besday anak dorang..patut tanya kat anak dia la..heeheh
then hubby dia explain"mmgla besday anak kita..tp sbg tanda penghargaan atas pengorbanan yg u dah buat masa mengandungkan dan melahirkan anak kita dulu..I rasa apa la sgt kalo setakat hadiah yg I nk kasik nie"..pergghh!!terkesima kawan aku tu..tp disebabkan dia kurang perasaan,dia biasa je.xcair pun..hehehe..
aku pun xpernah dgr lagi citer camnie..korang camne?..
tp jgnla plak korang sume mintak hadiah kat suami korang pas baca citer kat blog aku nie..hehehe..aku just share je apa yg pernah aku dgr..psl aku pun xpernah mintak pun kat Mr Hubby aku...bagi aku..hubby dah tolong aku jagakan+uruskan anak2 pun dh syukur alhamdulillah sgt2..(Thanks Abang..)..plus tolong buat sket kerja2 umah yg lebih memerlukan tenaga fizikal lelaki,hehehe...zaman skrg dah lain..org lelaki nampak macho+gentleman bila tolong isteri dorang buat keje umah tau...bukan macam zaman dulu...so lelaki2 seluruh dunia...bantulah isteri anda buat keje umah ye...


Okie..stop pasal tu..sambung pasal budak cebol yg jd subjek citer nie,hehehe..maya mmg senang nk jaga dr start lahir..smpi umur dia 2thn..tp pastu dh kuar dh karakter+personaliti dia..ehehhe..lelagi skrg nie..sejak dh berumur 4thn...fuhh!!..kdg2 bila terkeluar wording2 yg agak educated+sofistikated dr mulut budak 4thn nie..aku ngan hubby slalu terkedu.."bila dia belajar word nie?"..heheheh..wording baik2 ok..bukannya yg mengarut..heheh





So, enjoy la korang tgk gambar2 Maya dr saat lahir smpi skrg...





Maya..1st week lepas lahir..ini camera hp Nokia jek,hehehe..masa tu DSLR papa lom wujud pun lagi..



xingat brape bulan..tp dh pandai merangkak masa nie...


time nie dah 1thn+..dh pandai jalan+joget lagu "Thomas & Friends"..heheh..
kat Alamanda..hehehe..



dia mmg anak yg lincah..hehehe..sumer lagu kejap je hafal..itu yg mama cepat2 caras ajar hafal surah2 lazim..alhamdulillah,terang hati..

dan seorang yg kreatif (mcm mama kot,pasal mama lefthanded,huhu)..papa org seni,huhu..



suka berangan jadik princess,feminine la katakan..



tgkla expression dia..huhuhu...asal papa mintak jadik model..mmg macam2 dia buat..





Anyway, HAPPY BELATED BIRTHDAY TO MAYA yg ke 4thn...mama ngan papa doakan semoga Maya menjadi anak yg solehah,ingat jasa mama dan papa...dan berjaya di dunia dan akhirat....



amin yarabbal alamin:)



2 comments:

LinkWithin

.