Thursday, October 6, 2011

things to ponder....

...vision starts with with something imaginable.....

when something starts to look fuzzy and sketchy, then it's time to look much closer than distant.....





after all, we all need to start somewhere.....

Tuesday, October 4, 2011

Homestay @ Pramu....Part deux...

...Ni lah yang sebenarnya.....ada orang bertunang....adik ipar.




....masuk kali ni dah kali kedua ke Pahang Darul Makmur, 1st masa adik seniri bertunang & this time masa adik ipar lak bertunang....gaknya semua orang pakat carik orang Pahang la plak....Syok gak tempat ni...

...anyway ni ada la beberapa keping yang bole dishare kat sini....the rest tak bole la nnt ilang lak seri orang yang bertunang.










Kalau dah ada pelamin, mesti ada flower girl...so.......menyibuk je...heheh


Keje lain takde, buat macam pelamin seniri.....




....So conclusion, mmg best tpt ni.....lucky sbb next year kitorang akan bertandang balik ke sana......kawin la pulop....hehhe.....orait











Homestay @ Pramu....

...lagi skali vacation.....



..actually bukan la vacation sangat..atas urusan yang penting, so last Saturday kitorang lagi skali berangkat dari rumah....and kali ni ke belah pantai timur (kali ni baru betul2 jauh...)...

Destinasi, D'kayangan Homestay @ Kg. Pramu @ Tanjung Lumpur @ Kuantan, Pahang....

So macam biasa bila da sampai kesana, bebudak je la yang paling excited, sbb granny semua ada termasuk ipar duai sekali....







...anyway, i'm all set....for some special assignment.....



untuk apa? see next post......hehe..

Sunday, September 25, 2011

family vacation post hari raya.....

Yahooooo!!! coti2 sepang....




...hari sabtu 24 September 2011, kitorang sekeluarga sekali lagi jenjalan ke satu destinasi  percutian ke-3 untuk tahun ni... jauh gak ....Cyberjaya....jauh tuh....tempat tak sangka jugak best! Ni pun kawan recommend....tak rugi bila dah sampai...anyway, cite banyak tak guna.. enjoy je la gambar2 kat bawah ni.....oraiiittt.....


...masa baru sampai....



..dalam bilik (deluxe chalet)...




...kalo duduk kat luar ni, nyaman gak, sbb depan balcony tuh penuh ngan pokok2...pokok sawit pun ade.....




...Sambil tu saje cheking2 apa ada kat kawasan keliling resort ni....




...ada pool tuh......bebudak suka la...hari ke-2 wajib bawak bebudak....


...Perut dah lapar, menyekik dulu....





...buurrrrrppp.....kenyang dah....


dah kenyang baru syok tido.....ehhh, main lompat2 dulu....








....lama lepas main lompat2 baru tidoo.....sok pegi mandi pool....










...dah puas mandi, time balik bilik nak packing....balik umah..






..So cam biasa, tq papa sbb belaje kitorang mandi kolam......







...next stop.......Thistle....tungguuuu......hehhe...

Monday, September 19, 2011

busted....

....commuting daily to work has taken it's toll on this puppy....

..well, it has seen better days although not totally busted...definitely in time for a transplant....






after i do the maths....(of course...)

Monday, September 5, 2011

new toys coming....pentax 645d




....for those who understood.....40mpx......

...aps-c, aps-h, fx....are no more than peanuts so to speak (mine included..lol)....here comes the big boy with relatively small fraction in price than hassy & mammy...

check out this video....

i'm sold to this one.....(in my dream of course)

Saturday, September 3, 2011

post 1 Syawal...

..1 Syawal dah berlalu.....tp ada baiknya kalo kita boleh renungkan kembali berapa orang yang dah kita maafkan kesilapan mereka 'zahir dan batin'.....or mungkin ucapan 'maaf zahir batin' hanya sekadar ucapan spontan semudah ucapan 'Selamat Hari Raya'.....

..bermaafan adalah dituntut maka tak perlu tunggu hingga aidilfitri yang akan datang.....







LinkWithin

.